Direktlänk till inlägg 10 februari 2016

Onsdag...

Av wisa - 10 februari 2016 08:33

 


God morgon alla...
Igår kom min mamma på besök. Hon var här hela dagen, vilket var trevligt. Vi har inte setts på ett tag.Telefoner finns ju, men det är inte riktigt samma sak. Hon åt middag med oss och så var vi en sväng till Röda Korset och hälsade på alla mina fantastiska volontärskollegor. Jag brukar ju vara där och hjälpa till när kroppen orkar. Vi har en jätterstor "Kupan" här i vår stad. Där säljer vi allt. Jag menar verkligen allt. Billigt är det. Och allt är i perfekt skick vill jag påstå. Det blev ett riktigt kramkalas när jag kom dit. Vad fint det kändes. Vad jag saknar allihop där. Nu vill jag ha ett snabbt besked från neurokliniken på måndag, så man vet när man kan bli bättre i kroppen. Jag vill verkligen komma igång med att leva igen. Det är drygt att bara gå här och ha ont hela tiden...


Mamma och jag fick möjlighet att diskutera sonen och sonhustruns märkliga beteende mot mig och alla andra på vår sida av familjen. Dottern var på habiliteringen och inget ont om min älskade tös, men hon är nästan 10 år yngre än sin bror och hon har således inte varit med under hans uppväxt på samma sätt som vi andra. Vi har verkligen vänt ut och in på oss för att komma fram till en vettig förklaring till varför vi inte ska få träffa tvillingarna. Men vi förstår inte det här. Jag vet i alla fall att jag alltid har gjort mitt yttersta för mina barns bästa och alltid satt dom i första rummet i alla lägen. Och kanske är det just det som är felet. Att det kanske skulle ha förekommit fler tillfällen där ordet "nej" förekommer. Jag vet inte. Men det kan vara så att jag varit för "uppoffrande" i min iver att dom alltid ska ha det minst lika bra som "alla andra" och att dom aldrig ska sakna något, fast jag varit ensam större delen under deras uppväxt. I alla fall när det gäller sonen. Han blev nog väldigt curlad, som det heter numera. Curlande föräldrar var inte uppfunnet när han var liten, men det är ju ett begrepp nu för tiden....

 
 
Veronika

Veronika

11 februari 2016 10:26

Hoppas att du ska få svar och kunna gå vidare med din hälsa, det är tröttsamt att bara gå och invänta svar också till råga på allt.
Det är svårt att veta helt hur andra människor är skapta i sina tankar och känslor. Det finns ingen regelbok för det -tyvärr.
Det enda man kan göra är att leva sitt liv och hoppas på en förändring. Annars är det bara att gå vidare.
Inget roligt svar att ge och än mindre kul att läsa men ibland är det det enda bästa. jag är ledsen.

Sköt om dig
Kram

http://ordochingavisor.bloggplatsen.se

wisa

11 februari 2016 10:49

Hej...

Jag tror innerst inne att jag en dag ska få en förklaring. Just nu är det lite av en blandning av sorg och ilska inne i mig. Jag är också lite känsligare eftersom jag har mycket ont nu. Jag är normalt en glad person och ser oftast optimistiskt på det mesta. Har svårt att se hinder när jag vet att det finns möjligheter.
Det jag också känner är att jag kanske kan få till den där operationen snart så man får tillbaka livet på det viset. Tänker att jag kanske ska passa på att tänka på mig själv lite mera nu och förverkliga min dröm om att kunna flytta till en liten stuga på landet. Har velat det länge, men inte vågat satsa fullt på det. Kanske det är dags nu :)
Ha det bäst fina du...
Kram, Erika

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wisa - 13 februari 2016 09:05


    För lite över 1 år sedan gjordes en planerad operation på W. Hon hade en knöl bakom näsan, som gjorde att hon andades lite mindre bra. Det blev en noga planerad operation. Den lilla damen har en tendens att vara mycket svårväckt efter narkos...

Av wisa - 13 februari 2016 07:26


    Min älskade lilla W är sedan inatt inlagd på sjukhuset. Det började för ett par dagar sedan med att hon fick 40.3 i feber. Med alvedon i kroppen. Sonhustrun skriver ju om allt på sin fb. Så gjorde hon även i detta fall. Jag får ju inte skriv...

Av wisa - 12 februari 2016 11:18

  Det här med piller är ingen hit, tycker jag. Dom fungerar inte alltid så som det är tänkt. I alla fall inte i min kropp. Jag måste ringa min vårdcentral och boka en telefontid med min doktor på måndag efter att jag varit på sjukhuset....   J...

Av wisa - 12 februari 2016 08:43


  foto: Aftonbladet   På morgonen nu har det varit ett "femtoltal" bilolyckor i halkan runt om i Upplad. Förmodligen ännu fler olyckor på andra hålla också. Det är så sjukt halt idag tydligen. Snälla alla fina ni som ska ut på vägarna idag. Ta...

Av wisa - 12 februari 2016 07:46


  foto: Johannes Rousseau   Så är det fredag igen. Vaknar till nederbörd i form av snö. Det är en blöt, tung snö, som lägger sig på våra tak och på marken. Det är inte jättekallt. Jag och dottern bor bakom ett av alla dessa fönster som syns på...

Presentation


I denna blogg kan du hitta mina tankar och känslor kring allt som ryms mellan himmel och jord.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards