Alla inlägg den 4 februari 2016

Av wisa - 4 februari 2016 15:20

 

Jag har en dröm. Jag vill ha en stuga på så där ett par rum och kök. Den ska helst ligga lite ensligt, men ändå hyfsat nära en busshållplats. Saknar körkort, min ålder till trots. Jag vill ha ett litet trädgårdsland där jag kan odla lite potatis, lök, morötter och lite annat. Min stuga ska ha el och vatten och gärna en toa inomhus.


Jag bor nu mitt i stan i en av våra största städer. Kan säga att jag är rätt mättad på den här typen av boende. Hade jag varit ung, så skulle mitt nuvarande boende vara helt perfekt. Man har nära till allt. Krogar, butiker, gågata, tåg, bussar, ja allt man behöver i ett modernt stadsboende. Kruxet är bara att jag vill förändra mitt liv. Jag har mina intressen som är av sådan art att man kan utöva dom var som helst. Kanske att släktforskningen skiter sig, då det kan vara svårt med internet i "min" stuga. Men intressena är fler som tur är.


Jag har en katt. Han är ett väldigt fint sällskap. Och så har min dotter en liten hund. Kanske jag skulle skaffa en hund till, som är mer min egen. Djur är så berikande. När vi flyttade in här mitt i stan, så blev vi utan djur ett tag. Och det är inte vettigt så själlöst det blev härhemma. Tystnaden blev verkligen kompakt. Luften blev liksom tjock. Så det blev en katt. Och vilken skillnad det blev när kissen flyttade in. Mera levande på alla sätt.


Jo, jag har en dröm. Jag hoppas att jag ska vinna på min postkodslott. För få blir det en stuga. Absolut.....

Av wisa - 4 februari 2016 11:20

 

I mitt första inlägg blev bilden lite väl stor, så nu testar jag en mindre. Så får jag se vilken storlek på bilder jag väljer framöver....

Av wisa - 4 februari 2016 11:04

 

 

Håller på att testa mig fram. Ny på stället och har noll koll på hur allt funkar här. Blir inte klok på det. Är inte så värst teknisk av mig.

Presentation


I denna blogg kan du hitta mina tankar och känslor kring allt som ryms mellan himmel och jord.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards