Direktlänk till inlägg 6 februari 2016

Melodifestivalen del 1

Av wisa - 6 februari 2016 22:10

 


Ja, så är mellocirkusen igång igen. Jag är nog den barnsligaste tanten som finns när det gäller mello. Jag verkligen älskar detta spektakel. Kvällens startfält var rätt okej i mitt tycke. Utom Ace Wilder, för jag gillade inte hennes låt. Den förra låten hon tävlade med var mycket bättre. Men strunt samma. Jag höll tummarna för Robin Bengtsson. Tycker han hade en riktigt bra låt. Trallvänligast var dock Samir och Victor. Och så var det ju det här med Anna Book och hennes diskade låt. För mig gjorde det inget att den diskades, för den var kvällens lågskott, tycker jag. Den kändes riktigt omodern och gammal. Dansbandspop. Nu har jag i och för sig inget emot dansband heller. Jag är en dansloppa när värken inte sätter stopp för det. Bugg är det som gäller, så dansband är helt okej annars. Fast det är klart. Vad gäller min favorit ikväll, så var det nog lite Robbie Williams-varning på den låten. Men det var miin favorit i alla fall. Och snart är det lördag igen och en ny deltävling ska avgöras....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wisa - 13 februari 2016 09:05


    För lite över 1 år sedan gjordes en planerad operation på W. Hon hade en knöl bakom näsan, som gjorde att hon andades lite mindre bra. Det blev en noga planerad operation. Den lilla damen har en tendens att vara mycket svårväckt efter narkos...

Av wisa - 13 februari 2016 07:26


    Min älskade lilla W är sedan inatt inlagd på sjukhuset. Det började för ett par dagar sedan med att hon fick 40.3 i feber. Med alvedon i kroppen. Sonhustrun skriver ju om allt på sin fb. Så gjorde hon även i detta fall. Jag får ju inte skriv...

Av wisa - 12 februari 2016 11:18

  Det här med piller är ingen hit, tycker jag. Dom fungerar inte alltid så som det är tänkt. I alla fall inte i min kropp. Jag måste ringa min vårdcentral och boka en telefontid med min doktor på måndag efter att jag varit på sjukhuset....   J...

Av wisa - 12 februari 2016 08:43


  foto: Aftonbladet   På morgonen nu har det varit ett "femtoltal" bilolyckor i halkan runt om i Upplad. Förmodligen ännu fler olyckor på andra hålla också. Det är så sjukt halt idag tydligen. Snälla alla fina ni som ska ut på vägarna idag. Ta...

Av wisa - 12 februari 2016 07:46


  foto: Johannes Rousseau   Så är det fredag igen. Vaknar till nederbörd i form av snö. Det är en blöt, tung snö, som lägger sig på våra tak och på marken. Det är inte jättekallt. Jag och dottern bor bakom ett av alla dessa fönster som syns på...

Presentation


I denna blogg kan du hitta mina tankar och känslor kring allt som ryms mellan himmel och jord.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards